|
|
tidigare inlägg - ny tråd - nytt inlägg - stängd tråd |
Sök |
|
|
|
2009-12-19 16:02:26 |
- Tråd
- |
David |
|
|
Awakener vid reparationer? |
Härligt med lite nya prylar!
Låter den? Kan man inte få en filmsnutt?
Finns inget på nätet, mer än på två tyska sidor, med fellänkade bilder...
Dags att skaffa ett YouTube-konto?
/MVH David
ps. Kommer den användas på instrument som lämnas in hos dig på reparation? ds. |
|
|
|
| |
|
Visst... |
Jobbar på en liten filmsnutt som kommer snart!
Jodå hänger på manicken åtminstone över en natt - effektivare än den uppriggningen jag tidigare gjort med högtalare framför f-hålen (främst på cello och kontrabas).
Hälsar Stefan |
|
|
|
| |
|
Ang. Awakener |
Hej David !
Hvis jeg forstår dig ret, søger du efter informationer om Gewas Awakener.
Jeg har anskaffet mig en sådan. Har haft den ca.1 år. Den er rigtig god til et 'gammelt' instrument, der skal have sparket lidt liv i kludene. Der er to muligheder for at give instrumentet "massage", som jeg kalder det.
1. en lydbølge, som en sinuskurve
2. stød i 3 frekvensområder.
Den larmer ret meget, hvis violaen ( i mit tilfælde) ligger frit fremme, så læg den endelig i kassen og luk låget !!
Fabrikken anbefaler ca. 2 timer dagligt.
Skal du derimod have noget virkelig godt, skal du investere i en amerikansk sag, der hedder Tone Rite . Find hjemmesiden !! Den er bare god.
Jeg bruger den til min nybyggede viola, som på nuværende tidspunkt er ca.4 mdr. gammel. Den lyder allerede vidunderligt !!
God fornøjelse.
Hilsen Lisbeth |
|
|
|
2010-03-14 14:23:17 |
David |
|
|
Spännande! |
| Tack för info, och tipset. Hittade en YouTube video med Tone Rite som används på en gitarr, intressant! |
|
|
|
| |
|
Tone Rite |
Hej David.
Ja, det er meget spændende.
Systemet består i al sin enkelthed i, at det er en stor "gummi-sordin/dæmper" med indbygget ? ( vibrationer), der sættes ned over stolen. Ind i kontakten med ledningen- og så er der ellers 'massage' for alle pengene.
Den findes til violin, viola, cello........og så naturligvis til guitarer.
Hejsa fra Lisbeth |
|
|
|